پايگاه اطلاع رسانی ، آموزشي صنعت ساختمان (عمران، معماری و دکوراسیون ):

  نماد اعتماد الکترونیک
تمامي كالاها و خدمات اين سایت، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي باشند و فعاليت هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
  تبلیغات
  تبلیغات
فروش متر لیزری ماکا با تخفیف
مبلمان اتاق کودک آپادانا
تجهیزات خم و خاموت پارس خاموت
تاکسی بیسیم تهران
نمایشگاه های چین

  صفحات سایت
 
»خواندنی ها   »ترین ها   »بهترین ها   »پروژه های معماری ایرانی   »فرهنگی   »گورستان عمودی (مقام اول مسابقه Mexico2011)   

گورستان عمودی (مقام اول مسابقه Mexico2011)

طراح: روزبه تابنده
دانشـــــــــــگاه : آزاد اسلامی واحد شیراز
سال طـــــراحی: 1390
مـــــــــــــــــکان مکزیکوسیتی
کـــــارفـــــــــرما: arquitectum
مســــــــــــاحت : 10000
نــــوع کاربـــــری : فرهنگی
مرحـــــــــله اجرا : طراحی
همــــکاران طرح: هاله ودادی نژاد(گروه طراحی) - فرخ تابنده (3dmax) - غزل تابنده (مطالعات و ویرایش انگلیسی)

ایده های طراحی :
بررسی این طرح فقط با شناخت بستر اجتماعی و فرهنگی و همینطور اطلاع کافی از میتولوژی مکزیک ممکن خواهد بود. فرهنگ های مختلف انسانی نگاه های متفاوتی به مقوله مرگ دارند. اما در بین همه آنها دیدگاه فرهنگ های امریکای لاتین و بخصوص مکزیک به مرگ بسیار متمایز است. دیدگاه متناقض مکزیکی ها حاصل برخورد دو حوزه عظیم فکری است. یکی دیدگاه باستانی فرهنگ های آزتک و مایا از قبل از میلاد و دیگری فرهنگ کاتولیک های اسپانیایی در زمان فتح مکزیک. در هم جوشی این دو دیدگاه کاملا متناقض شکل دهنده آن چیزی است که ما از آن به عنوان نگاه معاصر مکزیکی ها به مرگ یاد می کنیم. بنا به گفته اکتاویو پاز: "مکزیکی ها از مرگ نمی هراسند، بلکه به استقبال آن می روند، با آن مواجه می شوند و آن را به چالش میکشند. مرگ برای آنها دیگر پنهان نیست." 1. شوخی با مرگ - یکی از مهمترین مبانی شکل گیری این طرح، مواجه شدن با مقوله مرگ، به شیوه ای کمتر جدی و رسمی بوده است. در این بنا مجموعه تابوت ها به گونه ای کاملا اتفاقی و شوخ طبعانه، همچون بادکنکهایی معلق در فضا قرار گرفته اند. آزادی و رهایی جانمایی تابوت ها باعث در هم پیوستن مجموعه زنده ها و مرده ها شده است. گویی مردگان در میان زنده ها حضور دارند. درست بر خلاف شیوه رایج در اغلب گورستانها که مردگان را در ردیفهای منظم و خشک، در خاک سرد به زنجیر می کشند.2. مرگ و زندگی، دو روی یک سکه - مرگ و زندگی دو جزء جدایی ناپذیر از حقیقت هستی اند، چنانکه بدون یکی، دیگری مفهوم خود را از دست می دهد. سازه سخت و فلزی این بنا که همچون بدنه و ریشه های خشک و مرده درختان کهنسال نمادی از مرگ است، با رشد آزاد گیاهان سبز بر وجه های جانبی مواجه شده و این درهم جوشی یادآور در هم تنیدگی غیر قابل انکار دو مفهوم مرگ و زندگی است. گویی مرگ و زندگی دو روی یک سکه و بخش مهمی از چرخه حیات هستند
 
 
 پروژه های دیگر طراح
 

گالري معماري شناور(طرح برگزيده مسابقه لندن2008 و جايزه سالانه معماري WorldArchitecture2010)

اسکچ هاي باغ گردشگري شيراز

بازسازي منزل مسکوني (خيابان قصردشت) نامزد دور دوازدهم و چهاردهم جايزه معماري WorldArchitecture2012
 

مرکز تحقيقات زيردريايي اندونزي (مسابقه بالي 2010)

مسابقه مرکز تجاري مشهد (رتبه چهارم)

نمايشگاه تجهيزات نورپردازي massive
 

خانه اپوس 12 (داخلي)

خانه اپوس 12 (نماي بيروني)

خانه کوچک - اپوس 18
 

باغ پرسه - اپوس 19 - پاييز

مرکز فرهنگي - گردشگري بندر کاروستا
 
 
 
  فهرست گروههای اصلی
  ثبت نام خبرنامه مسابقات
عضویت در خبرنامه مسابقات
  پیشنهاد ویژه

  همکاران
سایت مرجع ایران دکوراسیون
خانه طراحی کارستان
 خانه طراحی کارستان
- - - - - - - - - - - - - -
ماهنامه تهویه و تاسیسات
 ماهنامه تهویه و تاسیسات
 
  کارآفرینی
  نظرسنجی