پايگاه اطلاع رسانی ، آموزشي صنعت ساختمان (عمران، معماری و دکوراسیون ):

  نماد اعتماد الکترونیک
تمامي كالاها و خدمات اين سایت، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي باشند و فعاليت هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
  تبلیغات
  تبلیغات
فروش متر لیزری ماکا با تخفیف
مبلمان اتاق کودک آپادانا
تجهیزات خم و خاموت پارس خاموت
تاکسی بیسیم تهران
نمایشگاه های چین

  صفحات سایت
 
»آموزش   »نرم افزارهای تخصصی   »معماری   »آموزش 3DMax در سطح پیشرفته (بخش دوم)   

آموزش 3DMax در سطح پیشرفته (بخش دوم)

آشنایی با چند برنامه کمکی در3DSMAX6.0


 برنامه کمکی Play go count

 

در این برنامه کمکی  شما می توانید تعداد سطح های موجود در صحنه را چه به صورت انتخابی چه به صورت کلی در اختیار داشته باشید. این برنامه کمکی بیشتر در کارGame سازی به کار می رود چون درGame سازی تعداد سطوح مسئله بسیار مهمی می باشد.

Utilities> More> Play go count


برنامه کمکیPanorama Exporter

 

به وسیله این برنامه کمکی شما می توانید یک فایل پانوراما داشته باشید البته زمانی که در محیط3DSMAX هستید. این فایل در محیطPanorama Exporter viewer  هستید این محیط به شما اجازه چرخاندن و حرکت در محیط را می دهد مانند نماها و دیدگاههای داخل خود نرم افزار با این تفاوت شماRender نهایی و نمایی پایانی را می بینید ولی در نماها نمی بینید این فایل ها را با فرمت های مختلف می توان خروجی گرفت وExport آن به سه صورتCylinder استوانه ایSphere کروی وQuick Time VR به صورت فایلMOV  که به صورت نمای فعال یاActive view می باشد. زمانی که این برنامه کمکی را فعال می کنید باید حتماً در صحنه دوربین داشته باشید.

زمانی که برنامه را انتخاب کردید دو دکمه در صحنه ایجاد می شود یکیRender یکیViever دکمه Render را بزنید تا صفحهRender Setup Dialog نمایان شود در این صفحه یک سری تنظیمات برایRender وجود دارد از جمله میزان کیفیتRender در قسمتSampling Quality و اندازه صحنه و تنظیمات عمومی.

Utilities> More> Panorama Exporter


برنامه کمکیColor Clipboard

 

به کمک این برنامه شما می توانید رنگ موردنظر خود را ذخیره نموده و دوباره استفاده نمایید به این صورت که شما یک material دارید و می خواهید این ماده خود را از بین برده یاReset Map کنید در این صورت  رنگ شما از بین خواهد رفت شما می توانید قبل از استفاده ازReset Map رنگ خود را کشیده و بر روی یکی از رنگهایColor Clipboard رها کنید به این صورت رنگ شما حفظ خواهد شد و برای استفاده دوباره بر روی رنگ برنامه کمکی رفته و آن را کشیده و بر روی ماده رها کنید.


Utilities> More> Color Clipboard


برنامه کمکیMaterial XML Exporter

 

به کمک آن می توانید یک ماده ایجاد شده را به یک فایلXML ارسال نمایید. فایلهایXML را می توان با دیگر کاربران3DS MAX به اشتراک قرار داد. آنها می توانند این گونه فایلها را در داخل پنجرهWindows Explorer پیدا کرده و کلیک نموده و کشیده و بر روی شی داخل صحنه رها کنند. یا از طریق برنامه کمکیAsset Browser به داخل نرم افزار آورده و بر روی ماده داخل پنجرهMaterial Editor رها نموده. برای خروجی گرفتن از این نوع فایل ها به منوی


Utilities> Material XML Exporter

رفته و بر روی آن کلیلک کنید سپس در منویUtilities دکمهExport را بزنید. شما می توانید این فایل را هر جا که مایل باشیدSave کنید. حالا یک فایلXML ساخته شده است که قابل استفاده در اینترنت و هم در3DSMAX است.

آموزش سیستم ذره ای متکی بر رویداد particle Folm

 

این طبقه بندی یک سیستم ذره ای نوین و قدرتمند را در محیط3DSMAX6 در اختیار شما قرار می دهد در این سیستم از یک مدل متکی بر رویداد استفاده می شود که در آن از یک پنجرهparticle view استفاده می شود. داخل این پنجره عملگرهایی را تنظیم می کنید و خصوصیات ذره ها (مانند شکل و سرعت و جهت و گردش) را در یک دوره خاص زمان داخل گروهها (موسوم به رویدادها) تعریف می کنید.

 

 

هر عملگر(operator) شامل مجموعه ای از پارامترهاست که می توانید آنها را در بستر زمان تغییر داد. تا رفتار ذره ها را متحرک سازی نمایند. برای دستیابی به تغییرات پیچیده در خصوصیات و رفتار ذره ها می توانید یک جریانFlow ایجاد نمایید. جریان قادر است ذره ها از یک رویداد به رویداد دیگر ارسال نماید. (بر اساس آزمونها). به عنوان مثال یک آزمون مشخص می کند که این ذره از عمر خاصی گذر نمود و یا با چه سرعتی در حال حرکت است و آیا با یک مانع برخورد نموده است. ذره هایی که از آزمون گذر می کنند به رویداد بعدی ارسال می شوند و آنهایی که از آزمون گذر نمی کنند در همان رویداد اولیه باقی می مانند. آزمون ها و عملگرها را در مجموع عملیات(Actions) می نامند.

 


ایجاد سیستم های ذره ای متکی به رویدادها

Particle Flow (یا گردش کار ذره ها) یک سیستم ذره ای نوین و قدرتمند در محیط3DSMAX است که از یک مدل متکی بر رویدادها و یک پنجره موسوم بهParticle view استفاده می کنند در این پنجره چندین(operator) عملگر را ترکیب می کنید که هر عملگر خصوصیات ذره ها (مانند شکل و سرعت و جهت و چرخش ذره ها در یک زمان خاص را تعیین می کند. این خصوصیات در گروههایی موسوم به رویدادها(events) گردآوری می شوند.

هر عملگر شامل مجموعه ای از پارامترهاست که بسیاری از آنها را می توان متحرک سازی نمود.

 


پنجرهParticle view

 

 

این پنجره رابط اصلی برای ساخت و تغییر در سیستم هایParticle Flow است اولین رویداد در این سیستم همواره یک رویداد سراسری(Global event) است که محتوی آن بر کل سیستم تأثیر دارد. این رویداد بطور پیش فرض شامل یک عملگر منفردrender است که خصوصیات رندر همه ذره های سیستم را مشخص می کند اما می توانید سایر عملگرها (مانندmaterial یاDisplay یا Speed) را به این رویداد اضافه کنید تا به روش سراسری تأثیر گذار باشد. هر گاه از یک عملگر به روش سراسری استفاده می کنید از آن عملگر نباید به روش محلی استفاده نمایید.

رویدادGlobal همچنین به عنوان معرفی از سیستم ذره ای عمل می کند. می توانید این رویداد را تکثیر نموده تا یک رویداد جدید ایجاد نموده یا یک standad Flow dh emply را اضافه نمایید. دومین رویداد همان رویدادbirth است که باید شامل یک عملگرbirth باشد. عملگرbirth باید بالای رویدادbirth قرار گیرد. رویداد پیش فرضbirth همچنین شامل تعداد عملگر است که به روش محلی فعالیت می کنند تا خصوصیات ذره ها را مادام که در آن رویداد باشند تعیین می کنند.

در این باره در آموزش های بعدی توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

  فهرست گروههای اصلی
  ثبت نام خبرنامه مسابقات
عضویت در خبرنامه مسابقات
  پیشنهاد ویژه

  همکاران
سایت مرجع ایران دکوراسیون
خانه طراحی کارستان
 خانه طراحی کارستان
- - - - - - - - - - - - - -
ماهنامه تهویه و تاسیسات
 ماهنامه تهویه و تاسیسات
 
  کارآفرینی
  نظرسنجی